Stockholms byvåpen Trykk her for å komme tilbake til hovedsiden Trykk her for å  sende meg en e-post
Hovedsiden

Pinsen 2007
25-28. mai

Toto-klubbens emblem
Fra flyplassen dro vi direkte til Solvalla travbane for omvisning og lunch-trav.
Litt av Toto-klubben på Solvalla
Anne-Marit, meg, Bjørg, Marit, Ann Kristin, Bjørnsen, Ann Kristin, Marianne og Per

Vår guide het Louise

Vi fikk oppbevart koffertene på banen mens vi var der

Jeg spilte, men vant litt.
Etter lunsj-traven på Solvalla dro vi til Scandic hotel i Täby. Et dumt sted å bo, siden det hverken lå nærme travbanen eller Stockholm.
Anne-Marit, Bjørg og Marit

Vi bestemte oss for og spise middag på hotellet, siden det var så langt inn til Stockholm.

Anne-Marit, Bjørg, Marit og jeg tok en drink på rommet før middag.
Ann Kristin og Bjørnsen Middag på hotellet Jeg, Ann Kristin og Marianne
Ann Kristin         Anne Marit Marit    Ann Kristin Bjørg
Neste formiddag dro en del av oss inn til Stockholms med tog, mens noen ikke kunne få nok av travbanen og dro dit.
På toget På toget
Ungdommen var innom alle "In-butikkene". Bjørg Anne Marit og jeg, ble litt lei av å stå utenfor og vente, så vi dro til et stort varehus og satt oss på dets takterrasse, som fugerte som restaurant. Her møtte vi de andre, etter at de var mettet med butikker.
Ann Kristin, Marianne Bjørg og Anne Marit Anne Marit, Bjørg og Marianne Vi spiste lunch i Gamla Stan
    Vi spiste lunch i Gamla Stan
Så var det å ta t-bane og buss tilbake til hotellet. Her ble vi gjenforenet med trav-bane-gjengen.
De hadde fått haik av en dansk buss-sjofør frem og tilbake til Solvalla
Så var det buss og t-bane tilbake til Stockholm.
Bjørnsen og Anne Marit Marit og Bjørg
  Her hadde vi bestillt bord på "Teatergrillen"
Det ble litt venting til vi fikk bordet vårt
Maten smakte
Så skulle vi tilbake til "Ødemarken". Det ble mye venting, fordi nattbussen gikk sjelden.

Søndag på Travbanen

Vi dro alle på travbanen søndag. Her hadde vi bord uten utsikt til banen, men vi kunne bare reise oss og gå et par skritt, så fikk vi se løpene. Vi spleiset på en stor bong og vant 34000,- Skr. (3400,- på hvær). Det var gøy! Jeg fikk tips av en av kundene våre fra Bjerke og vant litt for meg selv også. Ellers syntes jeg det ble en ganske lang dag.
Om kvelden tok vi en spasertur i Täby og spiste Pizza på et Pizzasted like ved hotellet.

Vi traff en del kunder av oss fra Bjerke

Mandag - hjemreisedag

Vi pakket og tenkte vi skulle sette bagarsjen på jernbanen i Stockholm, slik at vi fikk litt mere tid i Storbyen. Det ble litt mye hver enkel skulle ordne før vi i samlet tropp skulle forlate hotellet, så jeg bestemte meg for å dra i forveien.
Dette var lurt, fordi jeg fikk ganske mye ut av dagen. Det ble en koselig, men litt ensom tur.
Først handlet jeg litt klær, kjøpte litt mynter og tok sightsing med båt rundt Djürgården. Etterpå spiste jeg lunsj i Gamla Stan.

Sightsing rundt Djürgården, den sorte ruten

Jeg skulle møte de andre på jernbanen, men de var sent ute, så jeg tok toget som kom og møtte dem på flyplassen isteden.