Forsiden
Slektshistorie
Reiseliv
Reiseliv side 2
Til min hovedside Send meg en e-post, trykk her
Montesinos,
Torsdag 15/1-Tirsdag 27/1 - 2015
Jeg har ingen notater fra denne turen, og lager den 17. februar, så den blir ikke så omfattene.
Husken er basert på bilder og e-poster jeg har skrevet.

Jeg dro fra Rygge og kom som en av de siste passasjerende inn i flyet. Jeg fikk et sete ganske langt bak i flyet. Min bagasje ble plasser i "hattehyllen" ved omtrent rad 8. Jeg måtte vente til de fleste var ute av flyet for å få tak i den. Den var borte!
Med pc, pass, lobbebok, sertifikat, bilett til hjemturen og bekreftelse og kvittering for leiebil.
En annen hadde etterlatt sin bagasje.
Jeg ble "lettere" fortvilet, og tilsnakket flyvertene temmelig skarpt.
De prøvde å berolige meg ved å fortelle at slik bortkommen bagasje kom til rette.
De ba meg gå til et kontor ved bagasjebåndene.
Bagasjen som hadde blitt etterlatt på flyet ble undersøkt. Den tilhørte en pertentelig mann som het Fred. Noe telefonummer var ikke å oppdrive.

Jeg tente en røyk og ble selvfølgelig opplyst om at det ikke var lov. (Det vet jeg jo)

Mere kunne hun som betjenet denne boden, hjelpe meg med. Hun sa at de skulle ringe meg med en gang de hørte noe fra han som hadde tatt min bagasje ga tegn fra seg, ( - og at jeg sikkert fikk ulevert bilen uten referansenummeret)

Jeg gikk ut gjennom tollen og husket ikke hvilket bilutleiefirma jeg hadde leid bilen gjennom. Jeg prøvde alle, med "Goldcar" tilslutt. Jeg liker ikke Goldcar, så jeg visste jeg ikke hadde leid av dem, men måtte jo prøve dem også. Og der var det. (Det firmaet jeg hadde leid av har sikkert blitt kjøpt opp av Goldcar)

Goldcar har ikke særlig god kundeservice, og selvfølgelig fikk jeg ikke ut bilen, -som jeg allerede hadde betalt -, uten førekort og sertifikat. (De har registrert alle opplysninger om meg fra før, og jeg hadde legitimasjon på det ene bankkortet mitt)
Jeg hadde reise-lomme-boken med bankkort og noen norske kontanter. (Her pleier jeg alltid å ha euro, men tilfeldigvis hadde jeg ikkenoen nå)
Jeg var fortvilet og begynnte å bli veldig sulten. Jeg gikk til en vekslingsbod og ville veksle noen norske kroner. Dette kunne jeg ikke uten pass! Hun som satt der sa at det var en minibank i garasjen, men det var det ikke. (Jeg kunne jo ha betalt med kort i kaffen, men kom ikke på, at dette var en mulighet.

Etter nesten to timer etter at flyet var landet, ringte Fred meg. Han hadde ikke oppdaget forbyttingen før han var "hjemme" som var en time unna.
Så tre timer etter at flyet var landet kunne jeg sette meg i min leiebil.

Fredag 16/1
Pernille hadde bestilt vanning av haven.
Jeg ble med Bibbi for å hente jentene på skolen.

Flere bilder fra fredag:
Lørdag 17/1...
Var vi å kjøpte appelsintrær for euro som Pernille hadde fått i bursdagspresang. (Jeg kjøpte to granatepele-trær)
Noen skulle komme å plante trærne for 18 euro timen. Pernille satt igang å grave hull, slik at denne utgiften ikke skulle bli så stor, pluss at hun fikk trærner der hun hadde bestemt.
Imens var jentene inne og ryddet opp på rommet deres. (Overaskelse til oss)
Etterpå skylle det sykles.
Søndag
var jeg med jentene så de fikk ri.
Nora ville prøve ponnien. (For første gang, og jeg tror ikke hun kommer til å velge den noe mere. - Den var sta!)
Tirsdag (20/1)
I dag er Christer (venn og arbeidskamerat av Petter) og Petter kommet. Jeg hentet dem på flyplassen. Bibbi var (nesten) ferdig med middagen når vi kom hjem. C & P jobbet med gulvet på badet til ca kl. halv ni. Jentene og jeg var en tur på rådhusplassen i Montesinos, hos glassmesteren (hvor jeg fikk en liten respateksplate som jeg skal bruke over en utelampe, hvor lyspæren alltid går når det regner) og i butikken.
Jeg sitter ute, de andre inne. (Jentene sover) Det er fremdeles veldig kaldt her, men tross alt ikke sne!
Jentene har ikke hatt noe opplegg i dag, ellers er det noe nesten hver dag. I morgen (tirsdager) er det besøksdag. (De får lov å ta med seg noen hjem, eller de besøker noen. (I morgen skal de være med en fellesvenninne hjem) Onsdager er det flamingo-dans. Der går det bare spanske barn. En (eller to) dager i uken er det privattimer i spansk. Søndager rir de.
Det går femover med bad/vaskerom/garasje.
Bilder fra onsdag 21/1
Bilder fra fredag 23/1
Pernille klatgjør inngangen til garasjedøren. (Den ble ikke montert før etter at jeg dro.
Lørdag den 24.
var Nikoline, Nora og jeg på flyplassen for å hente Johan.
Søndag 25/1
Var det jeg og Johan som ble med jentene for å ri.
Etterpå var vi på marked. Vi spiste Curros med sjokolade.
Jeg reiste hjem tirsdag 27.
Før jeg dro, var jeg innom Kjetil, som hadde kommet kvelden i forveien sammen med datteren og søstern til Rigmor.
Jeg spiste lunch på Loco-stranden.

Mens jeg var i fincan kom Angel en dag bort til meg og hilste. Snakket om Rigmor. Han som alltid har snudd seg når jeg hilser på ham, helt siden jeg sa at han ikke fikk lov å plante mellom appelsintrærne.