Til min hovedside Send meg en e-post, trykk her
Forsiden

Langhelg til Marbella

Alene

Fra fredag den 13. til tirsdag den 17. november 2009

Jeg reiste fra Rygge flyplass, tok buss fra terminalen i Oslo.
Mens jeg satt og ventet på å komme inn i flyet, ringte totosjefen fra Momarken, han ville jeg skulle skaffe ham noen selgere til føstkommende lørdag, så jeg begynnte å ringe rundt.

Da jeg hadde fått utlevert leiebilen på flyplassen i Malaga, kjørte jeg feil vei, så det ble en ekstra runde før jeg fant motorveien. Når jeg kom til Torremolinos, tok jeg nok en gang feil av veien og dette resulterte i at jeg kom til Marbella via fjellene. (Jeg stoppet på en bensinstasjon og spurte om veien, kjøpte litt mat, vin og røyk (Hadde glemt å kjøpe røyk på Rygge))

Jeg kjørte rett til "Pernilles Tapasresturant" i byen og spiste. (Var heldig og fant en parkeringsplass)
Når jeg kom til leiligheten var "min faste" parkeringsplass ledig.
Allt så ut til å være ok i leiligheten, bortsett fra at doen ikke skyllte ned. (Ola har nå fikset det når han var der for et pa uker siden)
Jeg redde opp sengen, leste litt bok og drakk litt vin før jeg la meg og sov lenge neste dag, - været var litt disig. Jeg hadde bestemt meg for å ta en tur til Nerva. I denne lille byen hadde jeg litt problemer med å finne en parkeringsplass, men fant en tilslutt i nærheten av stranden. Her spiste jeg lunch, laks med fløtesaus. Jeg fikk først despenser-cola, men fikk byttet den. Her var det masse fluer. Været hadde blitt strålende. Jeg slo meg ned på stranden.

Lørdag
Bilder fra Nerva
Etter strandlivet tok jeg en tur opp til Nervas gruver.
På vei hjem handlet jeg litt på supermarkede på hjørnet og bestemte meg for å skippe ute-middagen.

Kart over gruven

Søndag
Gikk langs strandpromenaden på jakt etter et sted å spise frokost, gikk langt og endte opp på et serveringssted langt nede på stranden, hvor jeg bare tok en kopp te. Her var det dyrt og de hadde vonde stoler. Jeg snudde og endte opp på en resturant med duker på bordet. Her tok jeg en Gaspaco. Så tilbrakte jeg tid på stranden og leste bok. Jeg spiste middag på fiskeresturanten borte på stranden ved leiligheten til Ola.

Mandag
Jeg parkerte bilen like ved leiligheten til Ola og spaserte langs stranpromenaden og spiste en heavy engelsk frokost på en kafe som var eid av en veldig hyggelig engelsk dame. Jeg ble sittende der en stund helt til solen forsvant bak en palme. (Strålende sol i dag også!) Jeg spurte henne hvor langt det var å gå til Puerto Badus. 6 kilometer. Jeg bestemmte meg for denne gåturen.

Jeg gikk, og gikk og gikk...
Jeg stoppet litt på denne piren

Det er lenge siden jeg har gått så langt.
Jeg hadde bestemt meg for å ta fergen tilbake til Barbella, og gikk på jakt for å få opplysninger om fergetider. Da hørte jeg noen normenn snakke om fergen, og spurte disse. Det skulle gå en om en halv time, men jeg ville spise først. Jeg var på jakt etter en resturant med en stol i solen, og fant en til slutt. Jeg spiste en omelett med te etterpå.
Jeg tok kl 16-båten tilbake til Marbella.

I Puerto Badus

Jeg fikk meg en iskald boks med cola på fergen. Vi så delfiner.
Tilbake til Marbella, fant jeg meg en plass på stranden for å få med meg de siste solstrålende.
Jeg gikk opp i gamlebyen å kjøpte meg en jakke. (Selv om været om dagen var varmt, blir det kaldt om kvelden på denne tiden.)
Dyrt og dårlig Jeg tenkte jeg ikke skulle stresse med å hente bil og så parkere den igjen når jeg skulle ut å spise.
Det endte med at jeg trasket rundt i gamlebyen, bare for å vente på at resturantene skulle åpne.
Den jeg hadde tenkt å gå på åpnet sent, (En jeg hadde fått anbefalt av Tore) så jeg endte opp på en dyr dårlig en. Jeg fikk lam (serveringsdamen overbeviste meg om at den var god, men smakte som kylling, noe jeg ikke hadde lyst på! - dessuten var det det dyreste på menyen)

Den ligger ikke så langt fra Appelsintorget og ligger i en bratt bakke. Både stoler og bord har forskjellige lengder på benene, slik at de blir stående i vater. Etter at jeg hadde spist spaserte jeg ned å hentet bilen. På veien kjøpte jeg en kaktus. (En av Pernilles hadde dødd av tørke)

Jeg fikk "min" parkeringsplass når jeg kom hjem.
Jeg ordnet litt på kjøkkenet når jeg kom hjem, - kastet litt inntørket kaffe o.s.v.

I det orange huset på bildet, har de flaminko-oppvisning sent om kveldene. Anbefales!

Tirsdag
Hadde en avtale med en eiendomsmegler (Daniel) som skulle komme å vurdere Pernilles leilighet. Han kom ved 10-tiden.
Jeg pakket og forlot leiligheten.
Jeg dro til tenkte jeg skulle bevege meg mot Malaga.
Jeg prøvde først å finne en resturant ved en strand, men endte opp på en kafe ved motorveien like ved Elviria. Maten var god. Spiste en slaks salat. Her traff jeg Aksel.
Elviria er et merkelig sted hvor det bor mange utleninger. (Inkludert norske). Byen består bare av Urbanisasjoner, noen enkeltstående bolighus og et "handels-sentrum" oppe ved hovedveien.
Etter min frokost dro jeg til Mjias. En koselig liten by som jeg trasket litt i. (Været var disig)
Jeg spiste lunch på en strandresturant