Forsiden
Slektshistorie
Reiseliv
Reiseliv side 2
Til min hovedside Send meg en e-post, trykk her
Montesinos,
Fra torsdag 4/2 til tirsdag 16/2 - 2016
Alene
Jeg hadde tannlege-time fredag kl. 11.
Jeg var også hos tannlegen en gang senere for å pusse tenner.

Det var en ganske overskyet ferie og med masse vind de siste dagene.

Bilder fra turen:

Jeg var i fincan kvart over 1 om natten, flyet landet kl 12 så det var ikke så værst. Pernille og Petter hadde kjøpt inn litt ost og kjeks til meg, så jeg slo meg ned litt i Patione og spiste litt. (Spiser aldri på fly, for å slippe å få lyst på røyk etter maten.)

Dagen etter sov jeg lenge, men rakk aukkurat tannlegen.

Druetreet med fire katter

Lørdag var jeg i Valverde og spiste lunch, på en av de to resturantene der. Jeg satt så vidt i solen. (Ansiktet i allefall)
Jeg fikk en slags kylligsuppe. God smak, men det var en del suspekte deler i den. Jeg spurte om de hadde is til dessert. Den jeg fikk var nesten ok, men virket litt syntetisk.
Her var det kun lokalbefolkning.
Crepúsculo, skumring søndag.
Selv om været ikke var på topp mens jeg var der, forsvant som regel skyene om kvelden.
Mandag hadde jeg fått
i oppgave og vente på
noen som skulle komme
og installere 3 nye aeirconditioner.
(De forrige måtte erstattes, p.g.a. bytting av tak over aneks og garasje)
De var fire mann, de kom ca kl. ni om morgenen, jobbet effektivt og var ferdig før lunch.
Etterpå dro jeg inn til Torrevieja for å spise lunch på "Sunseth Beach", men de holdt stegt mandager og tirsdager om vintern. Da fikk jeg prøvd den rundt hjørnet.

Jeg bestilte fisk. Maten var ok, og ikke noe mere. En cola, brød jeg ikke hadde bestilt og fisken kom på 19 euro.
Colan var ikke kald.

Jeg dro innom Leroy for å finne et tannglass, men fant ikke noe tilfredstillende hverken, der eller på Zara Home.
Om kvelden laget jeg pizza. Jeg er litt i tvil om det jeg kjøpte som gjær, ikke var gjær, bunnen ble veldig lite luftig.

Tirsdag den 9. februar spiste jeg lunch på "Dos Hermanos" i Montesinos.

Jeg feide pation.

Onsdag kl 18.47
I dag har hele dagen gått bort til tannlege. Skulle være der kl. 12 og etter en halv time sa hun at de hadde så mye å gjøre og ba meg komme tilbake kl 15. Jeg bestilte ny time til mars. Hjemme bestille jeg nye flybilletter, og så tilbake til tannlegen. Måtte vente litt nå også. Var ikke ferdig før over fire. (Litt sent å spise lunch så jeg dro tilbake til Fincan) var innom Mercadona og kjøpte granitur til gazpacho, vin, honning, ost og nøtter. Spiste ost og spekeskinken, pølse, nøtter og gaspasjo til lunch.
Feiet forand huset i formiddag og bak ved torroene i kveld.

Nå går solen ned og det er straks mørkt. Nå er det helt blå himmel. Det har det ikke vært i hele dag.
Jeg får begynne på ta-på-lys-prosessen.
Har lest ut Anna Holdt sin "Død joker" den betok meg ikke særlig.

Torsdag dro jeg til
St. Pola
for å få litt sol.

Torsdag den 11/2, på stranden i St. Pola
Jeg var lei av skyet vær, så jeg dro hit for å få litt farge. En del skyer rundt om her også, men SOL. Har glemt lightere i bilen, men den er ikke så langt unna.

På Rigmorstranden kl. 15.40
Etter å ha sittet to timer omtrent i solen, kom det kraftige skyer. Jeg begynte å bli sulten, og strandkafeen jeg satt ved, visste jeg at ikke hadde cola. Kjørte litt østover langs stranden, for å undersøke hvordan det var der. Bare boligblokker eller bolighus. Jeg kjørte en runde i sentrum, men fant ikke noe tilfredsstillende spisested. Jeg bestemte meg for å dra til Montesinos og spise lunch hos "Dos Hermanos"
På veien tilbake oppdaget jeg at den blå himmelen hadde flyttet på seg. Jeg ville ikke risikere å spise lunch i skyggen, hvis solen skinte . (Dos Hermanos ligger i skyggen på denne tiden) Jeg dro hit og har bestilt dagens. Kyllingsuppe og mikset grillet fisk.

Fredag 12/2

Fredag
I dag har jeg gjort litt i huset. Klippet druetre og bestilt time hos frisør på mandag kl halv seks. På postkontor som var stengt. (Jeg puttet brevene til Hoy (Forrige eier av fincan) i postkassen der og skrev på hvert enkelt at han var død) Det brevet som kom med til ham i begynnelsen av uken, ba jeg Lola om og levere tilbake til postbudet.
Jeg spiste lunch i Rojales i dag. (Jeg vet ikke hvor Rojales er, - ungene gikk på skole i Rojales, men det stedet heter heller ikke Rojales.) Der jeg spiste i dag heter heller ikke Rojales, men. Får prøve og finne ut av det på kartet, - en dag.
Overskyet i hele dag. - litt sol mens jeg spiste lunch, i Calle del sol.
Leser en mann med navn Ove, for andre gang.

Lørdag vasket jeg litt inne og satt tilbake møbler som var flyttet på i anledning at nye airconditiones skulle monteres. Spiste lunch på "Dos Hermanos" i Montesinos.

Søndag var på marked, kjøpte ingenting. Spiste curros med chokolade. Bibbi ringte om et hus i Valverde. Dro innom Fincan for veibeskrivelse via Wiber. Dro til huset. Blåste mye, dårlig vær. Skippet lunchen. Spiste biff på biffresturanten om kvelden.

Solen dukket opp når jeg var på markede, så jeg slo meg ned på en stol utenfor sammen med noen islendere.

Huset ved Valverde jeg
hadde fått i oppgave
å titte på.

Huset lå fint og åpent til like utenfor Valverde. Det var stort og så veldig forfallent ut utenifra. Jeg tok masse bilder og sendte dem til Bibbi og Petter på Wiber.
Mandag 14/2
Mandag, forand huset kl. 11.31
I dag blåser det veldig, men solen skinner. Det er kaldere enn det var i uken som gikk.
Pation som jeg feide i forrige uke er håpløs igjen. Støv på bordet.
Tirsdag 15/2 - hjemreisedag
Tirsdag forand huset kl. 9.44
Først gikk konen til tyskern forbi med en hylende sort gjeit i armene. Etter en stund kommer de tilbake sammen med Lola som også har en geit. (Bærende i de to forlabbene) først tenkte jeg at Lola skulle få i oppgave og slakte. Nå lurer jeg på om de vil lage flere gjeiter i steden.
Nå kom Lola tilbake med den sorte gjeiten. Hva skjer? Byttelåner?

Jeg leste 3 og en halv bok: "Hekta" av Lise Askvik, "Død Joker" av Anne Holt, "En mann ved navn Ove" av Fredrik Bachmann og "Sirile gentlemen søkes" av Karin Brunk Holmquist.
Den siste ble jeg ikke ferdig med, men leser resten på flyet neste gang jeg skal til Spania.
De to siste bøkene har jeg lest før. (Første gang jeg har lest bok mer enn en gang)